جناب میرزایی مدیرعامل اتحادیه تعاون های گردشگری استان یزد در حاشیه برگزاری کارگاه تولید محتوا اظهار کرد: ما برای تولید محتوا در هر روستا و شهر کوچکی می توانیم سوژه های بکر و نابی داشته باشیم.
به عنوان مثال ما در یک مزرعه توانستیم در قالب NGO رویداد های مختلفی را برگزار کنیم اعم از: جشنواره گلگیران، گفتمان طلای سرخ، جشنواره قره، جشنواره چغاله بادام و غیره.
این عضو انجمن آژانس و کمیته تخصصی ژئوتوریسم میراث فرهنگی یزد افزود: بعد از اینکه خشکسالی وارد یزد شد و ما نتوانستیم رویدادها را ادامه دهیم، به بحث مدیریت بحران آب روی آوردیم و جامعه گردشگری و فعالان گردشگری را به کمک جامعه محلی و کشاورزان بردیم. با بیشتر شدن خشکسالی، رویدادها را تغییر دادیم و به سمت کاشت گیاهی که اصلا آبیاری نمیخواهد و محصول فقط با بارش های جوی، فرایندش را طی می کند رفتیم.
وی تاکید کرد: این تغییر رویه ها فقط با حضور گردشگر اقتصادی می شد. تنها فرایند کاشت محصول توسط کشاورز انجام می شد و مابقی فرایند و فراوری و فروش توسط جذب توریست در آن روستا اتفاق می افتاد. در حالی که درآمد حاصل از این حرکت سی تا چهل برابر کشاورزی به صورت سنتی بود.
آقای میرزایی در پاسخ به این سوال که: «فکر می کنید چقدر رویداد ملی ایران من می تواند در توسعه گردشگری کشور و استان موثر باشد؟» فرمود:
فوق العاده زیاد! اگر بتوان با عملکرد مناسب جلو رفت و برنامه ریزی دقیق انجام شود، می توان از تک تک این افراد، یک کارآفرین ساخت و اشتغال زایی را افزایش داد. به عنوان مثال قرار هست در اردیبهشت پیش رو رویداد جدیدی در مورد حشره و خزندگانی که ما ازشان فراری هستیم یا می ترسیم، برگزار کنیم. در این صورت ما یک سوژه هم برای عکاسی ومستند سازی، هم برای ایجاد کارگاه آموزشی خواهیم داشت.
وی در نهایت از عوامل و دست اندرکارانی که این رویداد را برگزار می کنند تقدیر و تشکر نمود.
مهلت ارسال آثار تا:
1402/10/30داوری و اعلام نتایج اولیه
1402/11/05آغاز رویداد حضوری تولید محتوا در یزد
1402/11/16پایان رویداد حضوری تولید محتوا در یزد
1402/11/18مراسم اختتامیه همزمان با نمایشگاه گردشگری تهران
1402/11/23