در راستای رویداد ملی، ایران من، جان وجهان من، کارگاه عملی آموزش تولید محتوا در حوزه گردشگری با همکاری هلدینگ پیشکسوتان ماندگار غدیر و انجمن علمی گردشگری دانشگاه آزاد یزد در محل این دانشگاه برگزار شد.
در این کارگاه که جناب آقای دکتر محسن رفیعیان «معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد و رئیس رویداد»، سرکار خانم هما خورشیدی «معاونت گردشگری ادارهكل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد»، جناب آقای عباس دهقان «مدیرعامل هلدینگ پشکسوتان ماندگار غدیر»، جناب آقای المدرسی «معاونت دانشگاه آزاد اسلامی یزد» و تنی چند از فعالین حوزه گردشگری، اعضای کمیته اجرایی و علمی رویداد، به همراه دانشجویان پرشور و علاقمند به تولید محتوا حضور داشتند، آقای فکری به اصول اولیه تولید محتوا با گوشی و 50 ایده تولید محتوا در شبکه های اجتماعی پرداختند. ایشان همچنین تاثیر هوش مصنوعی در تولید محتوای خلاقانه و سریع را آموزش دادند.
در ابتدای کارگاه نیز ، عباس دهقان طی سخنانی حمایت مالی و فنی خود از صاحبان ایده و مهارت در بحث تولید محتوا را در بازار کار اعلام کرد. وی همچنین هدف از برگزاری این کارگاه را آموزش جدیدترین متد های تولید محتوا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با محوریت گردشگری یزد عنوان کرد.
ایشان در مورد رویداد ملی ایران من چنین گفت: در حال حاضر با تعامل بخش خصوصی و دانشگاه، یکی از بزرگترین پروژه های تولید محتوا در شهرجهانی یزد تعریف شده که در فاز اول قرار است با چهار زبان ، انگلیسی ، عربی ، روسی و چینی برای شهروندان کشورهای هدف از جاذبه های گردشگری، محتوا تولید و منتشر شود.
سرکار خانم هما خورشیدی نیز طی سخنانی از ایده پرداز اولیه این رویداد «جناب محسن رفیعیان» تشکر نمودند و به نکاتی در تولید محتوا که مد نظر میراث فرهنگی است از جمله: ایجاد حس خوب در مخاطب و تشویق برای لمس جاذبه از نزدیک، مقابله با بحث ایران هراسی، تمرکز بیشتر بر فضای مجازی پس از رکود گردشگری در دوران کرونا و در نهایت تاکید بر چند زبانه بودن محتواهای تولیدی اشاره کردند.
مهلت ارسال آثار تا:
1402/10/30داوری و اعلام نتایج اولیه
1402/11/05آغاز رویداد حضوری تولید محتوا در یزد
1402/11/16پایان رویداد حضوری تولید محتوا در یزد
1402/11/18مراسم اختتامیه همزمان با نمایشگاه گردشگری تهران
1402/11/23